Headline »

Maserati GranCabrio Sport – het nieuwe speeltje

28/07/2011 – 15:45 | 2 Comments

Helemaal gestoord word je ervan. Ben je nog niet zo lang geleden verwend met een speeltje als de Maserati GranCabrio convertible, word je vervolgens hebberig gemaakt met de opvolger

Read the full story »
Autoboeken

Zo af en toe komen er ook nog wel eens autoboeken uit. En heel misschien horen wij daarvan. Bijzonder nieuws, dat wij je nooit zouden willen onthouden.

Autonieuws

Natuurlijk de meest omvattende rubriek bij iCar Auto Nieuws, dat is duidelijk

Evenementen

Er worden natuurlijk ontzettend veel auto-evenementen georganiseerd in Nederland. Een selectie daarvan vind je hier.

Klassiek

Er komen steeds meer klassiekerliefhebbers bij, die passen allemaal in deze rubriek.

Internationaal (Engels)
Home » Featured, Headline

Maserati GranCabrio Sport – het nieuwe speeltje

Submitted by on 28/07/2011 – 15:452 Comments

Wij verheugen ons alvast op een ritje richting het Zuiden, eindigend op een van de boulevards langs exotische stranden

Helemaal gestoord word je ervan. Ben je nog niet zo lang geleden verwend met een speeltje als de Maserati GranCabrio convertible, word je vervolgens hebberig gemaakt met de opvolger, de Maserati GranCabrio Sport. Eentje met niet alleen meer vermogen, maar ook nog eens een veel gemener uiterlijk.

Goed, wij zullen het verschil in vermogen misschien niet direct merken. Want wat is nu 10 pk op 450, ofwel 45 hele paarden, die de 4,7 liter V8 er op 7000 toeren uit perst. Maar het verschil is er wel. Je moet je nieuwe Maser toch aan de bar kunnen verantwoorden en hoe anders dan staven met een kleurenprintje van de technische gegevens. En daarmee je buurman aftroeven, die zich nog in de GranCabrio convertible pleegt voort te bewegen. Ik bedoel maar.

De droombolide is trouwens ook nog eens zuiniger met de go-juice, dankzij onder andere de sneller schakelende MC automatische transmissie. Niet dat je je druk maakt om de benzineprijs, want dan ben je vast niet de juiste persoon een auto als deze in de stallen te hebben, maar je kampt natuurlijk wel met een deel van het nationale schuldgevoel ten opzichte van de milieulobby.

Ben je op bezoek bij onze Oosterburen, kun je de Maser lekker op zijn staart trappen. Een sprintje trekken vanaf stilstand tot honderd doet-ie in krap vijf seconden. Meer dan genoeg om het kostbare rubber schoeisel rondom de 20” wielen in topsnelheid op te roken. Op topsnelheden kun je trouwens de voordelen van de verbeterde Skyhook vering ervaren, die voor een betere handling op hoge snelheden zouden zorgdragen.

De rijeigenschappen zijn verbeterd, dat is vooral merkbaar op hogere snelheden

Nee, dit is niet de achtertuin van de redactie

Natuurlijk wil het oog ook wat en krijgt nog meer in het geval van dit nieuwe redactionele speeltje (ja, we lopen een beetje te ver op de zaken vooruit). De Maser ziet er gemeen uit in zijn verse jas en is leverbaar in een ‘nieuwe’ kleur. Een rode ode aan de entree van Maserati in de racerij in de jaren vijftig. De 20” Astro-design wielen dragen hier natuurlijk een stevig staaltje aan bij.

Helemaal geweldig is de 4,7 V8 die de bolide aandrijft. Het prachtige volledig aluminium blok perst er 450 paardekrachten schoon aan de haak uit bij het mooi rond toerental van 7000 omwentelingen per minuut. 510 Nm staan er al enkele duizenden omwentelingen per minuut (4750) eerder klaar. Het feit dat 80% (volgens fabrieksgegevens) daarvan al vanaf 2500 toeren ter beschikking staan, maakt de Maserati een prettige metgezel in de drukke stad. En waar anders vind je die boulevard waar jij je Maser uit wilt laten.

Net als het oog, wil ook het oor niet worden ontzien. Ter beleving van het ultieme oorgasme is er een speciaal uitlaatsysteem gemonteerd dat in bepaalde situaties, waaronder bij het inschakelen van de Auto-Sport-mode delen van de demping ‘omzeilt’.

Zoals hiervoor al vermeld zijn ook de rijeigenschappen verbeterd. Onder meer dankzij verbeteringen in het Skyhook veersysteem. Dat stuurt informatie over de wiel- en chassisbewegingen door aan diverse processoren en analyseert ook zaken als conditie van de weg en relevante zaken als rijstijl en past de veereigenschappen daarop aan. Die verbetering volgt uit de softwareupdate van het systeem. De Sport heeft een stalen monocoque chassis met aluminium verstevigingen.

Voor de Maserati GranCabrio Sport zijn trouwens volop opties leverbaar, die het visuele aspect verhogen. Maar wij willen hem ook wel zo hebben hoor, als het nieuwe redactionele speeltje.

 

 

2 Comments »

  • GranCabrio schreef:

    The Maserati GranCabrio Sport introduces changes to the gear-shifting system, with Maserati’s Active Shifting paddles now standard. The paddles, drawn from the Trofeo racing car, are longer than the standard steering column-mounted paddles and make shifting easier in enthusiastic driving.

  • pascal schreef:

    Ziet er zeker strak uit. Vind Maserati altijd mooie auto’s hebben. Vind het uiterlijk echt stijl hebben.

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.