Headline »

Maserati GranCabrio Sport – het nieuwe speeltje

28/07/2011 – 15:45 | 2 Comments

Helemaal gestoord word je ervan. Ben je nog niet zo lang geleden verwend met een speeltje als de Maserati GranCabrio convertible, word je vervolgens hebberig gemaakt met de opvolger

Read the full story »
Autoboeken

Zo af en toe komen er ook nog wel eens autoboeken uit. En heel misschien horen wij daarvan. Bijzonder nieuws, dat wij je nooit zouden willen onthouden.

Autonieuws

Natuurlijk de meest omvattende rubriek bij iCar Auto Nieuws, dat is duidelijk

Evenementen

Er worden natuurlijk ontzettend veel auto-evenementen georganiseerd in Nederland. Een selectie daarvan vind je hier.

Klassiek

Er komen steeds meer klassiekerliefhebbers bij, die passen allemaal in deze rubriek.

Internationaal (Engels)
Home » Autonieuws, Featured

Mercedes-Benz M-klasse… vanaf november

Submitted by on 27/06/2011 – 15:44No Comment

Stofwolken trekken in de Mercedes-Benz M-Class, ML 250 BlueTEC

Vanaf november kunt u uw nieuwe Mercedes-Benz M-klasse scoren bij de dealer. En inmiddels weten we ook al hoever u in uw buidel moet tasten, of hoe vriendelijk u moet zijn bij uw lokale bankmanager. Gaat u voor de ML 250 BlueTEC 4MATIC BlueEFFICIENCY, dan mag u € 69.900 aftikken, maar wilt u toch iets zwaarder dan rekent men u met de V6 ML 350 BlueTEC 4MATIC tien mille meer. De andere optie is dan nog de ‘benzine’ ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY. Die deelt het verschil en kost € 74.900.

Nu kunnen wij ons voorstellen dat u in deze tijd liever een mooie SLK met airco uit de showroom van de dealer trekt en er een kustritje mee naar het zuiden uitzet, maar qua ruimte wordt het dan misschien wel een beetje ontzien. Zo’n Mercedes M-klasse is natuurlijk een stuk ruimer en scoort ook meer punten op basis van functionaliteit.

Ten opzichte van haar voorganger is de auto – volgens Mercedes-Benz zelf – gemiddeld maar liefst 25% zuiniger geworden. Het lichtste model moet het met slechts zes liter op honderd kilometer kunnen doen. Volgens de fabrikant is er ook veel winst behaald op het gebied van de functionaliteit, het comfort en de rijdynamiek dankzij het vernieuwde onderstel.

Voor het eerst is de ‘M’ nu ook met viercilinder leverbaar. De biturbodiesel ML 250 levert dan toch nog steeds 204 pk en heeft een koppel van 500 Nm, zeker niet verkeerd. Vergelijkbaar met haar zescilinder voorganger. Nu hebben wij wel een voorkeur voor de zescilinder variant, maar als je op de centen en het milieu wilt letten, dan is ook het veel lagere verbruik een goede insteek.

Misschien kunnen we dan beter ‘gaan’ voor de ML 350 BlueTEC, de diesel V6-variant. Vanwege de SCR-technologie, het verbeterde inspuitsysteem, levert deze 258 pk met een koppel van 620 Nm. Daar kunt u uw caravan wel achteraan hangen.

Maar wij hebben toch een voorkeur voor de benzine V6. In aanschaf is deze nog een stuk goedkoper dan de diesel V6 en levert daarbij ook nog eens 306 pk af, weliswaar met een stuk minder koppel. Hoewel zo’n ‘M’ toch niet een van de lichtste auto’s is, speer je in krap 8 seconden naar de honderd kilometer per uur. Helaas is de benzineversie economisch wel een stuk minder aantrekkelijk met 8,5 op de honderd kilometer ten opzichte van 6,8 liter bij de diesel.

Ben je niet vies van een beetje modder op je auto, dan zouden wij trouwens gaan voor het on&offroad package, hoewel dit type over de hele programmalijn is uitgevoerd met vierwielaandrijving en off-road ABS, krijg je bij het optionele on&offroad pakket de keuzemogelijkheden Automatic, Offroad 1 en 2, Winter, Sport en Trailer en kan de bestuurder voor alle (extreme) omstandigheden eenvoudig de optimale set-up selecteren. Daarnaast is bij dit pakket de auto voorzien van een tweetraps tussendifferentieel met reductiebak, een differentieelslot en een grotere maximale bodemspeling.

Verder is de M-klasse nog voorzien van een hele reeks haast onuitspreekbare afkortingen en gadgets die de rijeigenschappen en milieuvriendelijkheid ten goede komen. Maar dat is weer een ander verhaal. Wij gaan er intussen snel even een halen… Of toch niet, nee, nog even geduld tot november.

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.