Headline »

Maserati GranCabrio Sport – het nieuwe speeltje

28/07/2011 – 15:45 | 2 Comments

Helemaal gestoord word je ervan. Ben je nog niet zo lang geleden verwend met een speeltje als de Maserati GranCabrio convertible, word je vervolgens hebberig gemaakt met de opvolger

Read the full story »
Autoboeken

Zo af en toe komen er ook nog wel eens autoboeken uit. En heel misschien horen wij daarvan. Bijzonder nieuws, dat wij je nooit zouden willen onthouden.

Autonieuws

Natuurlijk de meest omvattende rubriek bij iCar Auto Nieuws, dat is duidelijk

Evenementen

Er worden natuurlijk ontzettend veel auto-evenementen georganiseerd in Nederland. Een selectie daarvan vind je hier.

Klassiek

Er komen steeds meer klassiekerliefhebbers bij, die passen allemaal in deze rubriek.

Internationaal (Engels)
Home » Featured

Anabole Golf GTI VI

Submitted by on 24/10/2009 – 11:08No Comment
Anabole Golf IV met extra spierballen

Anabole Golf IV met extra spierballen

Wetterauer Engineering GmbH uit Koblenz specialiseert zich al meer dan 15 jaar op chiptuning en toonde onlangs vol trots haar meest recente visie op de extra anabole versie van de al volop met spierballen getooide Golf GTI, de Wetterauer Golf GTI VI.

Via het betere programmeerwerk werd er bij de nieuwe Wetterauer Golf GTI VI een vermogen behaald van 191 kW, in normale taal 260 pk en een vermogenswinst van rond de 50 pk, bij een koppel van 380 Nm (ongeveer 100 Nm winst). De cijfertjes liegen er niet om, lees maar: acceleratie vanuit stilstand naar honderd in een krappe 6 seconden, een (afgeregelde) top van 249 km/h.

Natuurlijk hoort bij zo’n knap staaltje programmeerwerk – waarbij vanuit de originele software vanuit werd gegaan – ook een dosis optische tuning bij. Het oog wil tenslotte ook wat. En – zo meldt de tuner de iCar redactie – “voor de verbetering van de rij- en tractie-eigenschappen en voor een optische opwaardering heeft Wettenauer bij dit project op grote namen uit de industrie vertrouwd.”

Zo staat de Wetterauer Golf GTI VI op Hankook S1 225/35 ZR 19 88Y EVO-rubber en is de anabole krachtpatser drie-en-een-halve centimeter verlaagd met H&R veren. Extra zuurstof komt via de BMC carbonbox en door het inbouwen van 80mm-silica-flex-slangen werd zowel de ventilatieluchttoevoer als voorziening van de turbo’s met extra koellucht bereikt.

De akoestiek is – tenminste ook voor je buren – ook belangrijk en ook dat moet er natuurlijk wel enigszins gelikt uit kunnen zien. Voilá… een passende en sonore ‘afvoer’ komt via een roestvaststalen sportuitlaat met 100mm eindpijpen links en rechts.

Stil! Staan moet je nieuwe Golfje natuurlijk ook net zo snel als vooruitgaan. Daarvoor monteerde men een 4-zuiger-sportremsysteem met op zijn minst indrukwekkende 342mm-schijven, rode remzadels en staalflex leidingen van Move’it. Dat lijkt natuurlijk geweldig als je door je Borbetwielen heen kijkt.

Het optische krachtpatsereffect wordt verder verwezenlijkt via verschillende zwart gelakte hoogglans aanbouwcomponenten, zoals zijdorpels, achteraanzet en grillerooster.

Meer informatie via internet www.wetterauer.de of telefonisch via +49 (0)261/911511-0.

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.